5 dalykai, kurių patariama vengti kiekviename darbe

2020-10-16

Sakoma, jog geriausia mokytis iš klaidų. O dar geriau – iš svetimų. Todėl pateikiame ilgametės gyvenimo ir darbo patirties sukauptą išmintį apie tai, ko derėtų vengti kiekviename darbe, jei norite turėti mylimą darbo vietą ir mėgautis jaukia atmosfera. Patarimai pravers siekiant sėkmingos karjeros bei profesinio gyvenimo pilnatvės. Taigi, ko nedaryti?

 

                                                                                                

 

1. Kalbėti, veikti ar netgi išeiti iš darbo apimtam įniršio. Pastebima, jog šiuo metu dirbantis žmogus savo darbo vietoje dažniausiai praleidžia daugiau laiko nei bet kur kitur. Todėl visiškai natūralu ir suprantama, jog atsiranda nemažai progų viso emocijų spektro pasireiškimui. Emocijos reikalingos kiekviename darbe, nes padeda atskleisti mūsų žmogiškumą ir taip nuoširdžiau, atsakingiau atlikti savo užduotis bei įgyvendinti idėjas. Tačiau reikia nepamiršti, kad jausmingumas gali pakišti koją stresinėse situacijose, kuriose nuoširdumas prasiveržia neigiamomis emocijomis. Pavyzdžiui, demonstratyvus ir neapgalvotas nepasitenkinimo darbu „išrėkimas“ vadovui gali kainuoti ne tik gerus darbinius santykius su kolegomis, darbo vietą, bet ir... savigarbą. Po tokių impulsyvaus emocijų pliūpsnių galite gerokai sumenkinti savo asmeninę reputaciją, kuria derėtų rūpintis kylant karjeros laiptais ar tolimesniame darbo paieškos procese.

2. Klastingai kenkti kolegoms. Kartais pakenkti kolegai užtenka vien ne laiku ir ne vietoje ištartų žodžių. Pasitaiko nemažai atvejų, kai net iš pažiūros nekaltas ir be piktų intencijų kolegų tarpe įvykęs pokalbis apie neįgyvendintus darbus, mažiau kompetentingus asmenis ar nemėgstamą vadovą, gali nulemti netikėtą rezultatą. Juk tokie už kolegų nugaros vykstantys pokalbiai iš tiesų parodo, jog jums trūksta drąsos ir ryžto tiesioginiam problemų sprendimui ir santykių išsiaiškinimui. Toks elgesys galiausiai neliks nepastebėtas ir bus vertinamas itin nepalankiai. Prieš tai darydami pagalvokite, jog taip menkinate save, parodote savo negebėjimą spręsti problemas ir kuriate pamatą žeidžiantiems gandams apie Jus patį.

3. Meluoti ir „pagražinti“ tikrąją situaciją. Melo kojos trumpos. Ši šimtus metų gyvuojanti išmintis galioja ir kiekvienoje darbo vietoje. Tiesos pagražinimas ar jos slėpimas gali prasidėti jau darbo paieškose – kalbant apie įgytą patirtį ir įgūdžius. Jei tam, kad gautumėte norimą poziciją, reikia meluoti apie save ir turimus gebėjimus, galbūt tai ženklas, jog tuos įgūdžius verta nedelsiant įgyti arba šis darbas paprasčiausiai ne Jums? Dažniausiai melą pasitelkiame, kai manome, jog tiesa gali įžeisti, įskaudinti arba vengdami nepageidaujamų jos išsakymo pasekmių. Iš vienos pusės melavimas parodo, jog nesugebate priimti realybės ir susidoroti su galimais padariniais. Iš kitos pusės, kokybiškos melagystės reikalauja nemažai pastangų ir nuolatinio budrumo, o šiuos gebėjimus geriau išnaudoti ir įprasminti kur kitur.

 

                                                                                    

 

4. Nuolat pabrėžti savo profesinius ir asmeninius trūkumus. Siekiant karjeros ir profesinio tobulėjimo daug kliūčių gali sukelti ir... paties jaučiamas menkavertiškumas. Pasitaiko nemažai atvejų, kai ieškodami padrąsinimo veikloms, pradedame guostis savo ne visai sėkmingais darbais, o tai gali sudaryti nepalankų jūsų kaip darbuotojo įspūdį tarp kolegų bei vadovo akyse. Patarimas: su darbdaviais reikia daugiau kalbėti apie tai, ką mėgstate, sugebate, kokias užduotis atliekate kokybiškai ir net su malonumu. Žinoma, galite paminėti ir asmeninius trūkumus, bet geriau, jei tai skambėtų kaip realus požiūris į save bei noras tobulėti. Tikėtina, jog taip rasite bendrų minčių teigiamiems atsakomybių, pareigų pokyčiams ir jūsų talentų atskleidimui.

5. Nebandykite visko pasiekti vienas. Pasitikite savo gabumais ir jėgomis kiekviename gyvenimo žingsnyje ir darbo vietoje? Sveikiname! Tačiau verslo pasaulyje anksčiau ar vėliau išmokstama pamoka – reikia turėti patikimus ryšius ir nuolat megzti naujus kontaktus. Kodėl? Pirmiausia, visuomet turėsite galimybę pagalbos bei patarimų kreiptis į tikrai kompetentingus žmones. Antra, nuolat kursite unikalų tinklą žmonių, kurie Jus pažinos, gerbs ir reikiamu metu galės pateikti geras rekomendacijas ar nukreipti tinkama linkme ieškant pagalbos. Nepamirškite nuolat užmezgamų pažinčių, palaikykite kontaktą ne tik su esamais, bet ir buvusiais bendražygiais. Išmokite įvertinti vienas kito patirtį, talentus bei asmenines savybes.

 

                                                                                      



Panašūs įrašai

2020 / 10 / 20
Kaip darbo paieškai išnaudoti LinkedIn?
2017 / 08 / 03
Darbo kodekso pakeitimai. Vizuali atmintinė
2023 / 06 / 20
Ar Lietuvos moksleiviai jau pasiruošę praktikuoti MEDITACIJĄ?