7 būdai sukurti žudančiai gerą pirmą įspūdį

2020-10-21

Moksliniais tyrimais įrodyta, kad pirmasis įspūdis yra labai greitai suformuojamas ir labai sunkiai pakeičiamas. Mūsų laimei, tyrimai taip pat siūlo daugybę patarimų, kaip pirmąjį įspūdį padaryti ypatingu ir tikrai geru.


„Mes teisiame knygas pagal jų viršelius ir nieko negalime daryti kitaip, kaip tik tai tęsti“ yra sakęs Toronto universiteto psichologijos fakulteto profesorius Nicholas Rule. Beje, mes ne tik nuosprendžius apie žmones darome nepagrįstai, tačiau dar ir labai greitai (per 0,1 sekundę) ir nesugebame jų lengvai pakeisti.

 

                                                                                                

 

Pirmąjį įspūdį galima apibūdinti tokiais žodžiais: labai greitas, tvirtas ir labai labai prilimpantis. Tad kaip jį padaryti tinkamu ir geru per savo pirmąjį susitikimą su nauju verslo klientu? Mokslas yra ištyręs ne tik pirmojo įspūdžio reikšmę, tačiau taip pat yra pasiūlęs ne vieną išeitį ir savęs ne vieną patarimą norintiems tobulėti ir nerizikuoti šioje srityje. Štai pora jų:

1. Atkreipkite dėmesį į pagrindus:

Džiugu, kad pirmasis punktas nekelia daug streso ir papildomų pastangų, todėl juo ir pasidaliname pirmiausiai. Iš esmės visuomet bandykite atrodyti tinkamai ir profesionaliai. Apsirenkite susitikimams individualiai, taip atsižvelgdami su kuo bendraujate (nei per daug, nei per mažai). Nesvarbu ar mums tai patinka ar ne, tačiau išvaizda ir yra tas dalykas, kuris yra pamatomas pirmasis. Executive Presence autorė Sylvia Ann Hewlett yra pasakiusi: „Išvaizda yra pirmasis filtras ir jis naudojamas visada“. Todėl dabar ar kada prieš susitikimą rimtai apsvarstykite ar turite kokių bruožų, kurie galėtų daryti įtaką kitų žmonių nuomonei apie jus kaip asmenybę ir kaip profesionalą? Tarkim, tatuiruotos moterys atrodo labiau pasileidusios, auskarai veide taip pat nesukels labai protingo žmogaus įvaizdžio, o plikai skusti tvirto stoto vyrai sukels stipriai konkuruojančio ir dominuojančio žmogaus įvaizdį, kuris gali sukelti staigią atmetimo reakciją. Tad ar tikrai to norime? O gal visgi įmanoma tokius bruožus šiek tiek paslėpti?

2. Nusistatykite ketinimus/tikslus:

Tikslai, kaip ir visur kitur, yra labai svarbi susitikimo su naujais žmonėmis dalis. Skirkite minutėlę prieš kiekvieną susitikimą ir išsigryninkite, ką iš tiesų norite pasakyti, ką pasiekti ir kokį žmogų sutikti. Vanessa Van Patten (CEO of Science of People, in Forbes) yra sakiusi, kad „pats svarbiausias dalykas kuriant gerą įspūdį yra parodyti savo tikslus“. Beje, kai ruošitės susitikimui ar jo metu, visuomet galvokite apie žmones, kuriuos norite sutikti, su kuriais norite sukurti ryšį ir koks ryšys jums būtų tinkamas. Jums tai padės ne tik optimizuoti laiką, būti konkretiems, tačiau taip pat labai gerai iš padangių grąžins į žemę ir leis pamatyti jūsų pasiūlymo realią situaciją ir galimybes.

3. Leiskime jiems kalbėti pirmiems:

Norite, kad žmogus, su kuriuo susitinkate, jumis pasitikėtų? Žinoma, kad norite! Tuomet kovokite su impulsu, kuris verčia liaupsinti savo patirtį, gebėjimus ir pasiekimus. Ironiška, tačiau vienas geriausių būdų laimėti žmogaus pasitikėjimą yra paprasčiausiai leisti jiems kalbėti pirmiems. Verslo pasaulyje dar egzistuoja keistas įsitikinimas, kad viskas yra derybos ir kad kalbėdamas daugiau valdysi pokalbio eigą. Tačiau taip elgdamiesi jūs ne tik nepritrauksit kliento prie savęs, tačiau jį atstumsit. Jie nori jaustis išklausyti ir nori būti tikri, kad juos suprantate, tačiau kokiu būdu juos suprasite, jei tik kalbėsite, o ne klausysite? Leidę kalbėti sužinosit, ko tiksliai jiems reikia, su kokiomis problemomis jie susiduria ir kaip jūs, su savo patirtimi, gebėjimais ir pasiekimais, galėsite jiems būti naudingi. Beje, pasitikėjimą ženkliai pakelia ir vadinamieji small talk. Tad jei pavyksta, pasirinkite informacijos ir asmeniškesnėmis temomis.

 

                                                                                        

 

4. Nepamirškite akių kontakto:

Jūs turbūt esate kur nors kažkada girdėję, kad akių kontakto palaikymas yra nuoširdumo ženklas. Bet pagal paskutinius tyrimus, akių kontaktą sugebantys palaikyti žmonės dar ir atrodo protingesni. „Žmonės, kurie palaiko daugiau akių kontakto yra traktuojami kaip labiau inteligentiški“ praneša Britų psichologų draugijos puslapyje. Tačiau tas pats pranešimas perspėja, kad nereikėtų nuolatos žiūrėti kitiems į akis. Nors tikslių tyrimų rezultatų kol kas nėra, tikėtina, kad jūsų pašnekovas paprasčiau pagalvos, kad esate psichopatas.

5. Kontroliuokite kalbėjimo greitį ir manierą:

Dar grįžtant į 70 – uosius ir tuo metu atliktą tyrimą su 50 sintetinių balsų, kurie kalbėjo skirtingu tempu, galima pridėti dar vieną patarimą geram pirmam įspūdžiui sukurti. Tyrimo metu respondentai atsakė, kad greitesnis kalbėjimo greitis jiems asocijavosi su aukštesniu intelektu ir kompetencija. Lėtesniu tempu kalbančiam įrašui dalyviai buvo negailestingi – jie jiems atrodė mažiau patikimi, ne tokie aiškūs ir mažiau įtikinantys. Svarbu paminėti, kad šis tyrimas neapima kraštutinumų, kuomet žmonės kalba beprotiškai greitai ar lėtai.  

Papildomas tyrimas parodė, kad žmonės, naudojantys daugiau um, am ir panašių jungtukų, atrodė nežinantys ir nenusimanantys apie ką kalba, o dažnai pasikartojantys parazitiniai žodžiai, tokie kaip: tarkim, ar ne, būtent, nežinau ir t.t., trukdo klausytojui susikoncentruoti į pagrindinę žinutę, kurią norite perteikti.

6. Atskleiskite savo silpnybes:

Manote, kad pirmąjį įspūdį privalote sukurti tobulą, nupoliruotą ir blizgantį? Netiesa! Specialistai teigia, kad parodydami savo pažeidžiamumą ir silpnybes galite išlikti profesionalus ir tapti dar artimesnis bei patikimesnis.

7. Darykite tai asmeniškai:

Jei planuojate susitikimą su visiškai nauju klientu, visuomet bandykite tai padaryti gyvai, o ne pasinaudojant šiuolaikines technologijas: kompiuterį ar telefoną. Visa serija Britų Kolumbijos universiteto tyrimų parodė, kad pirmasis įspūdis yra formuojamas skirtingai gyvai ar per video pokalbį. Tyrime dalyvavo per 1.000 respondentų ir rezultatai parodė, kad video metu visi dalyviai, nepaisant savo prisistatymo kokybės, gavo prastesnį įvertinimą. Tačiau kaip vykdyti pokalbį turėtumėte nuspręsti patys. Su visais klientais gyvai nesusitiksi ir reikia labai rimtai įsivertinti ar tai, kokią vertę vėliau jums sukurs galimas bendradarbiavimas su šiuo klientu, atperka jūsų laiką ir pastangas. 

 

                                                                                        



Panašūs įrašai

2016 / 03 / 22
BE FIRSTY vaizdo paskaita: Karjeros planavimas: mitai ir ateities prognozės
2021 / 02 / 02
Penkios paprastos taisyklės, kurios privers jaustis gerai kiekvieną dieną
2020 / 10 / 13
Kaip išsiskirti iš kitų kandidatų?