Nustebink darbdavį nė neperžengęs durų slenksčio!

2020-10-23

                                                                                                  

 

Ko gero jau šimtą kartų teko girdėti, jog norint gauti darbą bene svarbiausią vaidmenį vaidina tavo gebėjimas sukurti pirmąjį įspūdį darbo pokalbio metu. Pavykus sukurti puikų pirmąjį įspūdį, darbdavys kone tuoj pat norės matyti tave darbo vietoje, į kurią aplikavai, na, ir aišku, blogas įspūdis pakreiptų visus įvykius pačiu blogiausiu scenarijumi.

Bet ar žinojai, kad galima sukurti darbą tau užtikrinantį įspūdį nė neįžengus į darbo pokalbio vietą? Tai iš tiesų įmanoma, tik tam reikia šiek tiek laiko ir pastangų!

 

1. Išblizgink savo internetinį kambarį:

Ko gero ne naujiena: darbdaviai peržvelgia tavo socialinių tinklų paskyras. Kaip manai, ar įmonės, į kurią darbiniesi, atstovas liktų sužavėtas tavo itin audringo vakarėlio nuotraukomis, ar didesnį įspūdį paliktų tavo inteligentiškumą ir išmanymą tam tikroje srityje pabrėžiantys post’ai, straipsniai, kuriais tu daliniesi?

Žinoma, su tavimi susijusio informacijos srauto, kurį darbdaviai aptinka, negali visiškai kontroliuoti, pavyzdžiui, gal to audringo vakarėlio nuotraukas įkėlė tavo draugai. Tačiau didelę dalį informacijos tu gali bent dalinai panaikinti ir patobulinti. Nuo ko pradėti? Pirmiausia, pabandyk save pagoogle’inti. Gal netyčia aptiksi senai rašytą ir pamirštą BLOG’ą, kuriame išdėstytos mintys neprisidėtų prie tavo teigiamo įvaizdžio. Taip pat, atnaujink visas savo paskyras: Facebook, LinkedIN, Google+, Twitter. Pasistenk, kad visur figūruotų tavo pilnas vardas ir pavardė, o ne koks juokingas ir vaikiškas nickname! Beje, gali susikurti savo asmeninį tinklalapį, kur galėtum patalpinti visą svarbiausią informaciją apie save, savo darbus ir patirtį. Bet tai nėra visiškai būtina, jei maksimaliai kiek tik įmanoma susitvarkai savo socialinių tinklų paskyras.

 

                                                                                          

 

2. Užmegzk neformalių ryšių:

Galbūt tu pažįsti ką nors toje įmonėje, į kurią aplikavai? Geras žodis apie tave iš kolektyvui pažįstamo žmogaus jau prideda papildomų karmos taškų tavo kandidatūrai! Jei nieko nepažįsti, turėtum panaršyti socialiniuose tinklapiuose, pavyzdžiui, LinkedIN, ir pabandyti užmegzti ryšius virtualiai. Neformaliai pabendravus, taip pat tikėtina sulaukti užtarimo. Na, o jeigu nepavyksta rasti kontaktų virtualiose aplinkose – pabandyk susiorganizuoti informacinį pokalbį įmonėje, kurioje norėtumei dirbti. Nueik ten pasiruošęs: pasidalink savo netradicinėmis idėjomis arba bent jau pasiruošk protingų klausimų apie darbovietę. Palikęs gerą įspūdį tave konsultavusiam žmogui – neabejotinai sulauksi pritarimo!

3. Atverk savo idėjas:

Ar galima geriau parodyti darbdaviui, kad esi tinkamas darbui, nei atliekant tą darbą? Rinkodaros specialistė Ashley Faus, prisimindama savo darbų paieškas, pasakoja, kad dar prieš eidama į darbo pokalbį ji įmonei išsiuntė tam tikras savo idėjas, prisegdama reklaminius maketus, tikslinių grupių aprašus bei finansines prognozes. ,,Kolektyvas liko sužavėtas mano tyrimu, pastabumu detalėms ir noru spręsti kompanijos problemas, nors dar nebuvo man nė paskambinę, o tik gavę mano kandidatūrą!”. Taigi, aplikuojant į socialinio marketingo sritį, galima nusiųsti reklamos, post’ų socialiniuose tinklapiuose pavyzdžių, o kandidatuojant į prekybos sritį galima prisegti sąrašą įmonių-klienčių, į kurias galima būtų pradėti orientuotis ir kodėl.

Jeigu žinios apie įmonę, į kurią nori įsidarbinti, yra ribotos arba, jeigu atvirai, neturi laiko pasigilinti – bent jau pasistenk, kad tavo darbai arba gabumai būtų matomi internete. Čia ypač praverstų asmeninis internetinis tinklapis, minėtas anksčiau.

4. Parodyk savo aktyvumą:

Turėtum parodyti darbdaviams, kad esi aktyvus tos srities, kuria domiesi ir į kurią aplikuoji, narys. Pirmas būdas tai padaryti – BLOG‘o rašymas. Čia turėtum kelti diskusinius klausimus, susijusius su pokyčiais ar naujienomis tam tikroje srityje, dalintis patirtimi, kurią pasisėmei iš realių praktikų, ar iš su ta sritimi susijusių konferencijų/mokymų. Darbdavys, peržvelgęs tavo esė, pamatytų tavo atsidavimą bei susidomėjimą kažkuria sritimi. Antras būdas – bandyti dalintis savo žiniomis kitokia forma, tai yra, pačiam vedant seminarus ar konferencijas, įrašant VLOG‘us, podcast‘us. Visą tokią medžiagą viešink savo tinklalapyje arba socialinių tinklapių paskyrose. Tai parodytų darbdaviui ne tik tavo suvokimą ir žinias, bet ir atskleistų tavo viešojo kalbėjimo, mentoriaus sugebėjimus. Jei manai, kad šis būdas tau per didelis iššūkis, tai bent jau dalyvauk virtualiose diskusijose ir dalinkis kiekviena svarbia naujiena tave dominančioje srityje.

 

                                                                                               

 

 

 

 

 



Panašūs įrašai

2021 / 08 / 12
Investavimas į save: 3 vertingi patarimai
2021 / 12 / 13
Darbas su rinkodara ir komunikacija – ką verta žinoti?
2015 / 12 / 22
Kasdieniai įpročiai darbe, kurių reikėtų atsikratyti