Kaip išvengti lemtingų klaidų, kurios paskatina darbuotoją palikti Jūsų kompaniją?

2020-11-12

Kiekvienas darbdavys stengiasi sukurti, kuo geriausią darbo atmosferą savo darbuotojams. Tačiau, deja, bet net ir geriausi vadovai susiduria su darbuotojų išlaikymo problema. Kodėl net ir produktyviausi darbuotojai nori išeiti iš darbo? Ar žinote, kodėl jiems į galvas šauna tokia mintis? Kodėl jų darbo kokybė prastėja ir nebenori dirbti su jumis? Atsakymas slypi paprastose 8 situacijose, kurios pripildo darbuotojo kantrybės taurę ir jis paprasčiausiai palieka kompaniją.

 

1. Neprotingų taisyklių sukūrimas

Visos organizacijos ar kompanijos privalo turėti taisykles – jos apibrėžia darbuotojų elgesio rėmus. Tačiau viskas, kas per daug, tas nesveika – jos niekada negali apriboti darbuotojų laisvos valios ar mąstymo. Darbuotojai turi suprasti, kodėl jiems yra sukuriamos taisyklės ir turi būti logiškai pagrįstas jų tinkamumas. Niekada nesakykite – bus taip kaip pasakiau ir nevalia ginčytis. Darbuotojai atlikdami tam tikras užduotis neturi jaustis lyg prižiūrimi vyresniojo brolio – pikti komentarai ir nepasvertas aiškinimas yra didžiulė klaida!

2. „Lygybės ir brolybės“ aukštinimas

Su visais reikia elgtis vienodai – tai yra pradedama kalti į galvą nuo pat darželio laikų iki mokyklos baigimo. Daugiau nei 15 metų diegama elgesio taisyklė NIEKADA negali būti pritaikoma darbo aplinkoje. Jūs esate darbdavys, o ne vaikų darželio auklėtojas, tad Jūsų darbuotojai turi suprasti, kuris yra geresnis ir kuriam dar reikia pasitempti, tobulėti. Kiekvienoje kompanijoje yra tokių darbuotojų, kurie atlieka didžiąją dalį darbo ir jeigu elgsitės su jais taip pat, kaip su mažiau dirbančiais – jie liks tikrai nepatenkinti, įskaudinti ir neįvertinti. Tokie efektyvūs darbuotojai nebematys prasmės toliau sunkiai dirbti, stengtis ir, paprasčiausiai, paliks Jūsų kompaniją.

3. Neefektyvių darbuotojų toleravimas

Atpažinkite ir identifikuokite silpnąsias darbuotojų grandis, nes tie, kurie apsimeta, kad dirba – smugdo Jūsų kompaniją. Darbuotojai turi pamatyti, kas atsitinka tiems, kurie yra tinginiai ir net nesistengia gerai dirbti. Be to, atleisdami tokio tipo darbuotojus pašalinate inkarus, kurie traukia kompanijos veiklą žemyn.

4. Darbuotojų pasiekimų ignoravimas

Visi žmonės mėgsta pagyrimus, paplekšnojimus per petį ir žodžius: „šaunuolis!“, „gerai padirbėjai“, „taip ir toliau!“. Darbuotojus labai motyvuoja ir įvairūs apdovanojimai už individualius pasiekimus darbe. Taip parodote, kad Jums svarbūs Jūsų pavaldiniai ir kreipiate dėmesį į jų darbo pažangą. Be abejo, nėra vienodų žmonių, tad juos ir motyvuoja skirtingi dalykai. Nebijokite kalbėtis apie tai ir išsiaiškinkite, ką galėtumėte padaryti, kad Jūsų darbuotojai į darbą eitų su malonumu ir netgi azartu. Vieniems užtenka atlyginimo pakėlimo, kitiems – viešo pripažinimo. Išsiaiškinkite, jei nenorite prarasti gerų darbuotojų!

5. Empatijos nebūvimas

Daugiau nei pusės paliekančių darbą priežastis - netikę santykiai su vadovais. Įsidėmėkite – daugiau nei 50% darbuotojų nebegali dirbti dėl to, kad vadovai netinkamai su jais elgėsi.  Vadovai turi žinoti kaip išlaikyti tobulą pusiausvyrą tarp profesionalaus vadovavimo ir žmogiškumo. Patarimai kaip tai padaryti: džiaukitės darbuotojų sėkme, nuoširdžiai jaudinkitės dėl tų, kam sunku, tačiau nelepinkite jų ir nuolatos meskite iššūkius padėsiančius įveikti įvairias problemas. Juk Jūs darbuotojus matote daugiau nei 8 valandas per dieną: bendraujate, valgote, dirbate kartu. Tad ne tik klausykite, bet ir išgirskite, ką darbuotojai sako – taip jie norės ilgiau dirbti su Jumis.

6. Pagrindinio tikslo neiškomunikavimas

Deleguoti darbus – paprasta užduotis. Tačiau siekiant tobulėjimui sukurti gerą mikroklimatą ir darbuotojų norą dirbti kompanijoje, privalu suformuluoti ir aiškiai parodyti, koks yra kiekvieno indėlis siekiant galutinio tikslo. Jie turi suprasti, kad be kažkurio iš jų darbo viskas žlugtų. PRISIMINKITE - kiekviename kolektyve yra „žvaigždės darbuotojai “, kuriems nuoširdžiai rūpi jų darbas ir jie atlieka užduotis siekdami „didesnio gėrio“. Tokiems žmonėms yra ypač svarbu, kai jų pastangos yra nukreiptos į suformuluotą konkretų tikslą, jei ne – jie nebematys prasmės stengtis.

7. Galimybių siekti svajonių nesukūrimas

„Google“ darbuotojai net 20% darbo laiko PRIVALO praleisti veikdami kažką nesusijusio su darbu, kas atneštų didžiausią naudą kompanijai. Talentingi darbuotojai yra „užsivedę“ ir siekiantys atrasti kažką naujo, sukurti kažką nematyto. Ta kompanija, kuri sukuria geriausias sąlygas ieškoti ir kurti - vertinama, kaip geriausia vieta tolesniam tobulėjimui. Gaila, kad dauguma darbuotojų yra sugrūdami į mažą dėžutę, iš kurios negali ištrūkti. Taip darantys vadovai bijo, kad talentingi darbuotojai nebekoncentruos savo visos veiklos ties pagrindiniu darbu ir pradės dirbti neprouktyviai. Jei ir Jūs taip mąstote - keiskite požiūrį! Tyrimai rodo, kad tie žmonės, kuriems leidžiama siekti savo svajonių, ieškoti naujovių darbinėje srityje -  jų kasdienių darbų atlikimas tampa netgi 5 kartais produktyvesnis!

8. Jokių linksmybių darbe!

Neteisingi yra tie, kurie mano, kad darbe reikia tik dirbti ir yra šiukštu gerai praleisti  tas 8 valandas. Darbuotojai niekada neatiduos viso savęs kažkokiam projektui ar darbo atlikimui, jei bus viskas rimta ir oficialu. Geriausios kompanijos yra tos, kuriose galima trumpam atleisti vadeles, pavyzdžiui, „Google“, netgi skatina linksmesnę atmosferą darbo aplinkoje: nemokami pietūs, boulingo turnyrai, fitneso užsiėmimai ir t.t. Viskas labai paprasta: jeigu darbuotojams darbe bus linksma, jie ne tik geriau atliks savo darbus, bet ir nesupyks, jei teks padirbti viršvalandžius bei norės ilgiau pasilikti šaunios, draugiškos ir linksmos komandos apsupty.

 

Kai geras darbuotojas praneša apie norą išeiti iš darbo - vadovai dažniausiai kaltina jį patį, tada jo kolegas ar darbo pobūdį. Tik deja, jie palieka ne darbo vietą, o vadovą. Juk dažniausiai tai, kas yra po nosimi, sunkiausiai ir vėliausiai pamatoma. Tad, pirmiausia, išanalizuokite, ką Jūs kaip vadovai galėtumėte padaryti, kad geriausi darbuotojai net nepagalvotų apie išėjimą iš darbo. 

 

Straipsnį parengė: Simona Česnakaitė

 

 

 

 

 

 

 



Panašūs įrašai

2015 / 12 / 22
Ką daryti, kai esi jauniausias darbuotojas?
2020 / 01 / 23
Studentui išmanusis įrenginys – svarbesnis už sąsiuvinį ir rašiklį
2020 / 10 / 22
15 žingsnių, kaip tapti geru darbuotoju!