Darbas su rinkodara ir komunikacija – ką verta žinoti?
2021-12-13
Rinkodaros ir komunikacijos specialistas Povilas Žarnauskas dalijasi patirtimi ir įžvalgomis apie savo darbo pobūdį, jo privalumus bei ypatybes.
Kokioje srityje šiuo metu dirbate?
Šiuo metu dirbu rinkodaros ir komunikacijos srityje. Dirbu Nyderlandų informacinių technologijų bendrovėje „Macaw“.
Kada ir kaip supratote, kad norite tapti komunikacijos-rinkodaros specialistu?
Tik pradėjus studijuoti pradėjau dirbti ryšių su visuomene agentūroje. Pradžioje nelabai supratau, kas yra komunikacija, arba kad tai yra tokia plati sritis. Teko pradėti dirbti su įvairiais verslo klientais, o kartu ir daugiau suprasti verslą. Ir man tai patiko. Žinoma, tuo metu pradėjo populiarėti socialiniai tinklai, o IT ir kompiuteriai visada mane traukė, todėl daug daugiau dėmesio visada ir skirdavau internetinei komunikacijai. Šiandien be šios srities labai sunku įsivaizduoti bet kokią reklamą, todėl džiaugiuosi, kad pasirinkau teisingą kelią.
Kokie dalykai labiausiai motyvuoja darbe?
Visada motyvuoja įdomus darbas ir tai, kad dirbu srityje, kuri nuolatos keičiasi ir progresuoja. Man patinka dirbti su žmonėmis, kurie viskuo domisi, todėl turbūt ir labiausiai patinka būti tarp IT žmonių. Pati komunikacija ir rinkodara yra labai dinamiškas darbas, nėra daug monotonijos, kiekvieną dieną kyla įvairių problemų ar iššūkių.
Kitas labai mane motyvuojantis dalykas – darbas su technologijomis. o jų mano darbe yra labai daug. Kiekvieną dieną tenka išmokti ir pamatyti naujų dalykų, todėl toks darbas yra ypač malonus visiems, kas yra labai žingeidūs ir nesitiki, kad darbo diena baigsis 17 valandą.
Ir visada motyvuoja vadovas. Labai džiaugiuosi, kad gyvenime teko dirbti su be galo šviesiais ir stipriais žmonėmis, iš kurių išmokau labai labai daug – Saulius Bartkus, Vilma Venslovaitienė, Rimantas Cibauskas ar Valdas Sutkus yra žmonės, be kurių mano pasaulėžiūra būtų daug siauresnė. Ir jie tikrai buvo ir yra žmonės, kurie mane visada motyvavo stengtis, dirbti ir tobulėti, nes mačiau labai gerą jų pavyzdį.
Bendrai paėmus visą šią sritį, kurioje dirbate, ne vien tik jūsų darbovietėje, ką reikėtų tobulinti?
Keisti reikėtų daug. Bet turbūt reikėtų pradėti nuo švietimo. Tenka bendrauti su žmonėmis, kurie tik būna pabaigę mokyklą ar universitetą. Manau, kad mokykloje šiandieniniams IT įgūdžiams turi būti skiriama daug daugiau dėmesio. Vaikas baigęs mokyklą privalo žinoti, kas yra Google Analytics ir panašūs įrankiai, nes tai nėra papildomos žinios, tai yra dalykai, kuriuos turi suprasti ir žinoti dabartinis žmogus.
Ką patartumėte žmonėms, kurie nori tapti komunikacijos-rinkodaros specialistais?
Vieno patarimo nėra, bet nieko neišmoksite, jeigu realiai nedirbsite. Ir tai nebūtinai reiškia, kad reikia turėti darbą. Savanoriaukite, priklausykite jaunimo organizacijoms, atlikite praktikas įmonėse, kuriose įgytumėte realių žinių ir suprastumėte, kas ta internetinė rinkodara, kaip ji atrodo ir kaip yra dirbama. Kadangi tai gana nauja sritis, nėra tiek daug teorijos apie tai.
Kitas svarbus dalykas – domėkitės technologijomis, nes be jų yra sunku suprasti, kaip kas veikia ir, kas labai svarbu, kodėl veikia.
O labiausiai padėtų darbas rinkodaros ar viešųjų ryšių agentūroje, kur yra daug skirtingų klientų ir vienu metu galima pamatyti labai daug skirtingų procesų.
Man geriausia patirtis buvo dirbant RsV agentūroje „Avenire“, kur teko dirbti su tokiomis įmonėmis kaip „Venipak“, „Tele2” ar ECCO. Tai buvo nuostabi patirtis ne tik dirbant su komunikacija, bet ir suprantant jų verslą, pamatant kaip viskas vyksta iš vidaus.
Gal žinote kokių nors patarimų, ką daryti žmogui, kuris nežino kuo nori būti?
Pirmiausia jaunas žmogus turi pradėti dirbti ne pirmame kurse, bet kuo anksčiau. Ir tai reikalinga tam, kad suprastu, koks darbas jam patinka, kuri sritis jam gali patikti. Aš nuo 16 metų dirbau padavėju, vėliau – požeminėje aikštelėje prižiūrėtoju. Ten daug išmokau, kas yra bendravimas.
Žmogus turi kuo daugiau išbandyti specialybių, kad suvoktų, ką jis nori dirbti, o ko ne. Ir nereikia bijoti vienu metu dirbti du ar tris darbus. Paroje yra daug valandų, ir bent jau karjeros pradžioje, jas reikia išnaudoti ne poilsiui, bet tobulėjimui.
Ar jūsų darbo grafikas turi laiko rėžius?
Ir turi, ir neturi. Visada stengiuosi dieną pradėti kuo anksčiau. Bet mūsų įmonėje galima dirbti iš namų ar iš kur tik nori. Bet man patinka būti ofise, nes turime labai geras darbo sąlygas. Bet jeigu klausiate, ar reikia būti darbe 8 valandą? Tai tikrai ne. Ir labai sunkiai įsivaizduoju, kad taip galėčiau dirbti.
Kas jums jūsų darbe labiausiai patinka?
Mano dabartiniame darbe patinka beveik viskas. Visada norėjau dirbti tarptautinėje įmonėje, kur turėčiau kolegų užsieniečių. Tas mane labai džiugina, nes galiu pamatyti ir susipažinti su kitų šalių visai kitokiais gyvenimo įpročiais.
Ypač džiaugiuosi, kad mūsų bendrovė yra vienas geriausių darbdavių Europoje ir labai daug dėmesio skiria darbuotojų gerovei. Ką tikrai galiu jausti čia dirbdamas.
Ir, žinoma, pats darbas. Darbe daug dinamikos, bendravimo.
Jūsų įmonėje daugiau tenka dirbti vienam ar su komanda?
Lietuvoje daug dalykų tenka daryti vienam, tačiau mano darbe yra daug bendradarbiaujama su kitais skyriais, pavyzdžiui, žmogiškųjų išteklių. Daug tenka dirbti su kolegomis iš Vokietijos ir Nyderlandų.
Kaip sugalvojote tapti lektoriumi?
Visada norėjau būti lektoriumi, bet ne mokytoju, nes visą dieną kalbėti būtų sunku. Prieš septynerius metus vis sulaukdavau kvietimo papasakoti apie „Facebook reklamą“ įmonėms, nes tuo metu visiems tai būdavo negirdėtas dalykas. Pamačiau, kad visai gerai gaunasi ir ypač smagu, kad turiu ką papasakoti ir kuo pasidalinti, nes su tuo dirbu kiekvieną dieną.
Man pats dėstymas net nėra sunkus ir nereikalauja ypač daug pasiruošimo, nes stengiuosi visada pasakoti tai, ką veikiu ir pateikiu labai realius pavyzdžius.
Kodėl verta dalyvauti jūsų mokymuose?
Atsakyti, kodėl reikia lankyti kursus yra paprasta – tam, kad galėtumėte žinoti, ko ieškoti YouTube.
Mokymuose verta dalyvauti, nes mokymai yra pagrindas, nuo kurio žmonės gali atsispirti. Žinoma, kad yra daug nemokamų kursų YouTube platformoje, net dažnai susilaukiu komentarų, kad pasakoju apie tai, kas yra žinoma. Žinoma, bet tam, kad galėtum tobulėti, reikia bazinių žinių, o jas rasti YouTube – iššūkis.
Todėl lankyti kursus reikia tam, kad suprastum, kur tobulėti toliau. Man labai smagu, kad po kursų tenka dažnai pabendrauti su kursus baigusiais, kurie dažnai klausinėja, kaip atlikti vieną ar kitą dalyką. Ir aš jiems stengiuosi padėti, nes matau, kad jie nori tobulėti.
Tikrai yra žmonių, kurie visko gali išmokti patys, bet kursai yra puiki vieta susistemintą informaciją gauti vienoje vietoje.
Straipsnio autorė: Eglė Lauciūtė
Povilas Žarnauskas Firsty.lt veda mokymus apie socialinių tinklų komunikaciją ir reklamą. Daugiau apie juos galite paskaityti čia.