Sveikatai palanki darbo aplinka – kaip ją sukurti?

2022-07-28

Darbas neretai mums sukelia daug streso, emocinių iššūkių, ilgainiui jaučiamės pavargę ir išsekę. Dažnai to priežastimi būna netinkama darbo aplinka. Palaipsniui ji paveikia ne tik emocinę, bet  ir fizinę mūsų sveikatą. Siekdami pasirūpinti gera savo darbuotojų sveikata, apie tai, kaip užtikrinti palankias darbo sąlygas, turėtų susimąstyti įmonių vadovai. Taigi dalinamės patarimais, kurie gali padėti jūsų darbuotojams pasijausti geriau.

 

Malonios veiklos drauge 

Nors darbe daugiausiai dėmesio yra skiriama efektyviam užduočių atlikimui, tačiau reikėtų nepamiršti ir darbuotojų bendros savijautos. Juk dažnai gerus ir efektyvius darbo rezultatus nulemia draugiška darbovietės aplinka, kurią sukuria malonūs santykiai tarp darbuotojų. Atsižvelgiant į tai, rekomenduojama rengti bendrus pasibuvimus po darbo, kurių metu galite užsiimti įvairiomis veiklomis, skatinančiomis komunikaciją tarp darbuotojų. Tai gali būti stalo žaidimai, teminiai vakarai ar kitos darbuotojų pasirinktos veiklos. 

Rekomenduojama po darbo kartu žiūrėti pamėgtus filmus. Šios idėjos įgyvendinimas yra nebrangus ir neužimantis daug laiko. Jums tereikia įsigyti kokybišką projektorių ir specialų ekraną. Jei esate vilniečiai, apsilankykite fizinėje parduotuvėje, kurioje pardavinėjamos kanceliarinės prekės. Vilniuje be didelio vargo rasite norimą projektorių ir visas kitas detales. O jei nenorite arba neturite laiko vykti į fizinę parduotuvę, reikalingas prekes galite užsisakyti internetu, spustelėję ant šios nuorodos.

 

Balansas tarp darbinio ir asmeninio gyvenimo 

Šiandieną tapo itin populiaru dirbti iš namų. Leidžiant laisvalaikį namuose ir dirbant, aplinka suvienodėja, nes toje pačioje vietoje valgome, miegame, išgyvename darbe patiriamus sunkumus. Galiausiai tokios priežastys lemia balanso praradimą tarp darbo ir namų aplinkos. Tai gali paveikti bendravimą su kolegomis, jūsų poilsį, darbo rezultatus ir efektyvumą. Siekiant to išvengti, pravartu išmėginti hibridinį darbo modelį, kuris leidžia dalį laiko dirbti namuose, o kitą dalį – biure. Taip sukuriamas balansas ir sveika aplinka darbuotojams, nes jie socializuojasi, atsitraukia nuo namų aplinkos, sprendžia bendras užduotis drauge.  

 

Hierarchijos vengimas 

Siekdami sukurti malonią ir artimą atmosferą darbe, dažnai kolegos tarpusavyje bendrauja įprastai, į vienas kitą nesikreipia oficialiai. Šiandieną taip populiaru bendrauti ir tarp skirtingas pareigas užimančių darbuotojų, net jei tai jūsų vadovas. Tokiu bendravimu siekiama išvengti hierarchijos ir nemalonių situacijų darbe. Darbuotojams rekomenduojama tarpusavyje komunikuoti, juk kiekvienas gali vienas iš kito kažko išmokti ar vienas kitam pagelbėti.

 

Sveika ir maloni aplinka darbe yra išties svarbi. Juk nuo jos priklauso darbuotojų psichologinė ir fizinė sveikata, darbo efektyvumas, galiausiai bendrų rezultatų kokybė. Siekdami užtikrinti tokią aplinką, nepamirškite atsižvelgti į darbuotojus ir jų norus. Motyvuokite juos, paskatinkite, atitraukite nuo sunkios darbo dienos, leiskite laiką drauge, bet tuo pačiu nepamirškite suteikti ir asmeninės erdvės.



Panašūs įrašai

2016 / 03 / 29
IT konsultantės patirtis Švedijoje: „Svarbu mokėti save „parduoti“
2020 / 10 / 15
5 svarbiausios darbo skelbimo kūrimo taisyklės
2021 / 09 / 28
Žmogiškieji ištekliai: kokie dalykai labiausiai motyvuoja darbuotoją?