Kaip darbuotojai prisideda prie įmonės įvaizdžio kūrimo?

2020-11-17

Pastaruoju metu įmonės labai susirūpino savo kaip darbdavio įvaizdžiu. Jeigu anksčiau visas dėmesys ir pajėgos būdavo skiriamos klientų pritraukimui, dabar ne ką mažesnis iššūkis yra atrasti naujų bei talentingų potencialių darbuotojų. Mažais žingsneliais darbdaviai pradeda dalyvauti „Geidžiamiausio darbdavio“ konkursuose, suvilioja darbuotojus neįpareigojančia ofiso aplinka ar pakeri priedais prie atlygio. Tačiau žiūrint į ateitį, po truputį aiškėja, jog viso to gali ir nebeužtekti. Taigi, kas potencialiems specialistams ir talentams daro didžiausią įtaką darbovietės pasirinkimui?

Ryškėjant kartų skirtumams, išryškėja daug veiksnių lemiančių potencialių darbuotojų pasirinkimą - priimti ar nepriimti darbo pasiūlymą. Įmonės vis daugiau investuoja į savo kaip darbdavio įvaizdžio kūrimą – samdo kūrybines agentūras, aktyviai komunikuoja socialiniuose tinkluose. Taip pat vis daugiau atsiranda ir darbo skelbimų, ieškančių profesionalų, kurie užsiimtų darbdavio įvaizdžio kūrimu. Darbdaviams gludinant savo įvaizdį, išorinę komunikaciją, ne visuomet pavyksta pritraukti geriausių kandidatų. Net ir pasiūlius didesnį nei rinkos atlygį, papildomas naudas ir motyvacinius priedus kandidatai atsisako pasiūlymo ir liekate nesupratę, kodėl taip atsitiko.

Vienas svarbiausių veiksnių, į kurį ypatingai atsižvelgia jaunoji karta, ir kurio neturėtumėte pamiršta patys – įmonės įvaizdis. Šiais laikais, kai sunkiai gali beįžvelgti ribas tarp darbo ir darbuotojų pomėgių, t.y. darbas tampa neatsiejama laisvalaikio dalimi ir atvirkščiai, kandidatai gilinasi į galimo darbdavio reputaciją. Ieškoma pažįstamų, kurie galėtų papasakoti apie įmonę, koks jos mikroklimatas, kaip bendrauja vadovai ir pan. Dažnai iš lūpų į lūpas sklindančia informacija yra labiau pasitikima, nei kuriamu įmonės įvaizdžiu viešojoje erdvėje. Siekdami susikurti ne tik geriausio darbdavio įvaizdį, bet ir norėdami tokiais būti, turite žinoti, kas yra kalbama apie Jus už nugarų jums negirdint. IŠSIAIŠKINKITE TAI!

Atlikti tyrimai parodė, jog sustyguota vidinė įmonės komunikacija darbuotojų įsitraukimą ir darbo našumą padidina net 20%. Tad prieš pradedant vykdyti darbdavio įvaizdžio formavimo procesus, bei išorinę komunikaciją, pirmiausiai, turite išsiaiškinti kas apie įmonę pasakojama iš lūpų į lūpas.

Dar vienas aspektas, kuris yra ypač svarbus šiuolaikiniams darbuotojams - įsitraukimas į visus įmonėje vykstančius procesus. Darbuotojai nori žinoti, kaip jų darbas prisideda prie galutinio tikslo, jiems svarbu jausti, jog jų darbas neša naudą įmonės veiklai.

Be to, reikėtų nepamiršti, kad sustygavus vidinės komunikacijos procesus, turi būti dalinamasi ne tik teigiama informacija, bet ir neigiama. Esant nepalankiai įmonės situacijai, vidinė komunikacija vaidina ypač svarbų vaidmenį. Nežinioje palikti darbuotojai ima jausti nepasitenkinimą, pradeda dairytis naujų darbo vietų, pradeda sklisti įvairiausi gandai. Sukurti gandai iškeliauja už įmonės ribų, taip žlugdydami įmonės įvazdį, kurį vėliau yra ganėtinai sunku atstatyti. NIEKADA nepamirškite, jog atleidžiant darbuotojus reikia jiems kiek įmanoma aiškiau ir konkrečiau iškomunikuoti priežastis, kodėl jie atleidžiami, atlikti nuoseklią išdarbinimo procedūrą. Tokiu atveju, labiau tikėtina, kad net ir palikę darbovietę, jie rekomenduos buvusią darbovietę kitiems.

SVARBU. Jeigu susiduriate su sunkumais ieškodami naujų darbuotojų, turėtumėte atlikti analizę - išsiaiškinti, kokią poziciją rinkoje užima Jūsų įmonė ir kaip vertinamas jos įvaizdis. Tai padės, ne tik pritraukti naujų darbuotojų, bet ir pagerins jų darbo našumą.

Darbdavio įvaizdžio kūrimas – įmonės kaip darbdavio, o ne paslaugų ar prekių tiekėjo pateikimas, suformuojant teigiamą nuomonę tikslinei auditorijai. O įmonės kaip darbdavio tikslas ir yra sužavėti savo auditoriją - potencialius talentus ar esamus darbuotojus, kurie atneštų pridėtinę naudą. Tad apgalvokite save elgesį ne tik socialinėje medijoje ar viešojoje erdvėje – daug dėmesio skirkite ir teigiamos bei draugiškos atmosferos palaikymui įmonės viduje. Juk darbuotojai – geriausi įvaizdžio kūrėjai, kurie Jūsų įmonę gali iškelti įdarbinimo rinkoje kaip lyderę arba nusmukdyti į bedugnę!

 

Straipsnio autorė: Goda Ivanauskaitė



Panašūs įrašai

2019 / 07 / 26
Motyvacinis laiškas: sudėtingas galvosūkis ar lengva užduotis?
2016 / 03 / 11
13 patarimų kaip palikti puikų pirmąjį įspūdį per 30 sekundžių
2016 / 03 / 18
Tinkamas profesijos pasirinkimas – tik pažinus save