Patarimai, kaip susikurti rutiną, kuri neleis pervargti

2022-10-31

Suderinti profesinį ir asmeninį gyvenimą gali būti sudėtinga, tačiau tai labai svarbu. Šiandieninėje visuomenėje darbas dažnai tampa svarbesnis už visa kita. Noras pasiekti profesinę sėkmę gali priversti atidėti į šalį savo gerovę. O tai gali neigiamai paveikti fizinę, emocinę ir protinę būklę. Siekiant išvengti tokių padarinių, labai svarbu išlaikyti darbo ir poilsio balansą. Taigi dalinamės paprastais, tačiau veiksmingais patarimais, kaip susikurti rutiną, kuri neleis pavargti.

 

1. Išsikelkite asmeninius ir profesinius tikslus

Ilgalaikių ir trumpalaikių tikslų nustatymas, apimant tiek profesinius, tiek asmeninius siekius, gali padėti palaikyti darbo ir poilsio balansą. Galbūt norite daugiau laiko praleisti su šeima, o gal dažniau užsiimti tuo, ką mėgstate? Tuomet paverskite tai savo tikslais ir apgalvokite, kaip juos įgyvendinti. Pavyzdžiui, galite iš anksto susiplanuoti filmų vakarą su šeima arba užsiregistruoti į jogos treniruotę. Tiesa ta, kad jei sąmoningai nesistengsite užsiimti tuo, kas jums patinka, gyvenimas taps labiau orientuotas į darbą. Taigi skirkite laiko mėgautis mėgstamais dalykais ir paverskite juos neatsiejama savo savaitės dalimi. 

Kalbant apie profesinius tikslus, įsitikinkite, kad jie yra pasiekiami ir konkrečiai apibrėžti laike. Na, o tuomet naudokitės tikslais, kad susikurtumėte juos atitinkančią kasdienę, savaitės, mėnesio ar metų rutiną.

 

2. Nepamirškite atostogauti

Atostogos gali atrodyti akivaizdus dalykas, tačiau statistika atskleidžia, kad nemaža dalis žmonių išnaudoja ne visą jiems skirtą atostogų laiką. Tačiau norint išvengti perdegimo, atostogauti yra būtina. Nesvarbu, ar tai būtų vienos dienos viešnagė SPA, ar dviejų savaičių kelionė į norimą šalį – svarbu skirti laiko fiziškai ir psichologiškai pailsėti. 

Nerimaujate, kad atostogos sutrikdys darbo eigą, o grįžus teks susidurti su neatliktais darbais? Ši baimė jokiu būdu neturėtų riboti jūsų nuo taip reikalingos pertraukos. Iš tiesų nėra nieko sveikintino neimti pelnytų atostogų. Jų nauda gerokai viršija trūkumus. Be to, tinkamai suplanavę darbus, galite pasiimti atostogas, nesijaudindami, kad apkrausite kolegas ar grįžę turėsite didžiulį darbo krūvį.

 

3. Išmokite nustatyti ribas

Tam, kad nepervargtumėte, turėtumėte išmokti atskirti darbo ir poilsio laiką. Tiek darbdavys, tiek klientai turi gerbti jūsų asmeninį laiką, o šeima ir draugai – žinoti, kada netrukdyti jums dirbti. Jei susiduriate su įkyriu klientu ar viršininku, kuris nuolat trukdo nedarbo metu, apsvarstykite, ar jums tikrai pakeliui. Žinokite, kad jūsų viršininkas neturėtų siųsti elektroninių laiškų 23 val. vakaro, o klientai neturėtų skambinti savaitgaliais, nebent dėl to buvo susitarta iš anksto. Būkite griežti dėl savo asmeninio laiko. Nustatykite ribas ir jų laikykitės.

 

4. Rūpinkitės savo sveikata

Bendra fizinė, emocinė ir psichinė sveikata turėtų būti jūsų pagrindinis prioritetas. Skirkite pakankamai laiko miegui, išmokite atsipalaiduoti, sveikai maitinkitės ir būkite fiziškai aktyvūs. Taip pat nepamirškite reguliariai atlikti kraujo tyrimų. Jie gali padėti pastebėti sveikatos problemas, dar prieš pasireiškiant pirmiesiems simptomams. Greitai ir paprastai užsiregistruoti norimiems kraujo tyrimams galite čia: https://anteja.lt.

Jei pasijutote nekaip, nebijokite pasiimti laisvos dienos. Pervargimas trukdo pasveikti, todėl ateityje gali tekti imti daugiau nedarbingumo dienų. Teikdami pirmenybę savo sveikatai, praleiskite daugiau darbo dienų, o darbo metu būsite laimingesni ir produktyvesni. 

 

Tikimės, kad šie patarimai jums bus naudingi. Mokėjimas palaikyti darbo ir poilsio balansą neabejotinai yra didžiulis privalumas. Tai jums leis nepervargti ir dirbti produktyviau. Taigi, jeigu iki šiol vis dar svarstėte, ar tikrai verta pasiimti atostogas ar užsiregistruoti jau kurį laiką atidėliojamiems kraujo tyrimams, tikimės, kad dabar tai padarysite nedvejodami.



Panašūs įrašai

2022 / 10 / 03
Tvari darbo erdvė namuose – misija įmanoma
2015 / 12 / 22
Verslo iniciatyvos – būdas mažinti jaunimo nedarbą
2020 / 10 / 20
Kaip paprastai ir teisingai pasakyti „ne“